movakelinenglish

معرفی مدارس کانادا

مدارس در کانادا به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

- مدارس دولتی Public

- مدارس خصوصی (مستقل) Private

مدارس دولتی برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا، فرزندان (دانشجویان خارجی و دارندگان ویزای کار) رایگان است و طیف وسیعی از دانش آموزان به این مدارس می روند.
برخی از کانادایی ها با وجود رایگان بودن مدارس ترجیح می دهند که فرزندانشان در مدارس خصوصی ثبت نام و تحصیل کنند. در تمامی استان های کانادا، مدارس خصوصی با پرداخت شهریه وجود دارد. 

مدارس خصوصی کانادا شامل مدارس تک جنسیتی، مدارس تحت حمایت گروه های مذهبی، مدارسی برای دانش آموزان با معلولیت های یادگیری یا فیزیکی و مدارس برای دانش آموزان با استعداد می باشد. همچنین برخی مدارس خصوصی کانادا مانند Northview Heights بر فعالیت های ورزشی تاکید دارند و برخی دیگر برای دانش آموزان دارای استعداد در هنر، نمایش، رقص یا موسیقی تدارک دیده شده اند.

دانش آموزان بین المللی که اقامت کانادا را ندارند، سالیانه بین 1۲ تا 15 هزار دلار کانادا شهریه به مدارس (دولتی یا خصوصی) می پردازند (البته برخی از مدارس خصوصی شهریه سالیانه 30 هزار دلاری هم دارند) 

هنگامی که می خواهید درخواست خود جهت تحصیل در یک مدرسه کانادایی را ارائه کنید، باید تا حد ممکن این کار را حداقل 6 ماه قبل از شروع هر یک از ترم های تحصیلی انجام دهید. برای بسیاری از مدارس داشتن تعداد زیادی دانشجوی بین المللی یک مزیت محسوب می شود. قبل از ثبت نام فرزند خود در یک مدرسه، اطمینان حاصل کنید که شرایط خروج از قرارداد مدرسه را متوجه شده اید مخصوصا اگر برنامه ریزی کرده اید که فقط به مدت محدود در کانادا اقامت کنید. راهنمای مدارس خصوصی در اکثر کتاب خانه های مرجع که توسط وزارت آموزش استانی یا از انجمن های کانادایی مدارس مستقل تهیه شده است، در دسترس می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز