movakelinenglish

مدارس برتر تورنتو

کشور کانادا دارای بهترین کیفیت نظام آموزشی می باشد و هر ساله هزاران دانش آموز از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل در دبیرستان های کانادا اقدام می کنند.

 سیستم مدرسه متوسطه عموما شامل دسته بندی های زیر است:
- دبیرستان های عمومی Public
- مدارس خصوصی Private
- مدارس شبانه روزی
- مدارس دخترانه
- مدارس پسرانه 
- دبیرستان کاتولیک یا دبیرستان مسیحی 

مدارس متوسطه در انتاریو زیر نظر دولت فدرال نمی باشند، بلکه طبق استانداردهای دولت استانی فعالیت می کنند. با این تضمین که تمام دانش آموزان مدرسه متوسطه در این استان به یک فرصت آموزشی در سطح جهانی دسترسی دارند.

دسته بندی سطوح تحصیلی در مدارس
پیش دبستانی (Kindergarten) - سن 2 تا 5 سال
گرید ۱ تا گرید ۶ (Elementary) - سن 6 تا 11 سال

Secondary School که شامل:
Junior high از گرید ۷ تا ۹- ۱۲ سال تا ۱۴ سال
Senior high از گرید ۱۰ تا ۱۲- ۱۵ سال تا ۱۸ سال

دبیرستان در این استان از کلاس های 9 تا 12 می باشد. پس از گذراندن موفق کورس های تحصیلی، دوره دبیرستان در سن 17 یا 18 سالگی به پایان می رسد و دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه یا کالج شوند.

در کانادا دبیرستان ها رشته تجربی یا ریاضی یا علوم انسانی نیست. دانش آموزان مقاطع دبیرستانی (کلاس ۹ تا ۱۲) می بایست ۸۰ واحد درسی (۱۲ کورس) را بگذرانند تا موفق به کسب مدرک دیپلم شوند. دانش آموزان با توجه به این که در آینده چه رشته تحصیلی را می خواهند ادامه دهند با راهنمایی معلمین خود درس های ریاضی یا بیولوژی یا هنر را برمی دارند.

برخی از دروسی که دانش آموزان می گذرانند عبارتند از: انگلیسی، ارتباطات در انگلیسی، علوم اجتماعی، ریاضی، علوم، فیزیک و هنر.

هزینه تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در انتاریو

هزینه سالیانه تحصیل (دو ترم) برای دانش آموزان خارجی International بر حسب شهر محل تحصیل و همچنین نوع مدرسه، در حدود ۱۴۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دلار می باشد.

سطح زبان دانش آموزان

دانش آموزان بین الملل (خارجی) برای تحصیل در دبیرستان، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند، ولی دانش آموز در گریدهای ۸ به بالا نیاز به داشتن سطح زبان انگلیسی قابل قبولی دارد. پس از ورود دانش آموزان به مقطع دبیرستان، سطح زبان آنان توسط مسئولان مدرسه سنجیده می شود و در صورت لزوم بر اساس سطح دانش انگلیسی دانش آموزان برای آن ها کلاس زبان برگزار می شود. دانش آموزان به کلاس های عادی فرستاده و یا در کنار این دوره های آموزشی، کلاس های فشرده زبان و دوره های فشرده مکالمه برگزار می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که دانش آموزان توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را دارند.

واحد های درسی و ترم تحصیلی دبیرستان ها

در کانادا، در هر گرید تحصیلی از دبیرستان (گرید ۸/۹/۱0/۱1 و ۱۲) دانش آموزان باید ۸ واحد درسی را که برخی از آنان اجباری و برخی دیگر اختیاری است، را انتخاب کنند.

سال تحصیلی در مدارس به ۲ ترم تقسیم می شود که مدت هر ترم ۴ تا ۵ ماه است. دانش آموزان در شروع ترم ۸ واحد درسی (در زیر نام دروس ذکر شده است) را انتخاب می کنند که با راهنمایی مشاورین مدرسه، ۴ واحد درسی را در ترم اول و ۴ واحد درسی دیگر را در ترم دوم به پایان می رسانند.

برخی دیگر از مدارس واحد های درسی مربوطه را در یک سال تحصیلی (۱۰ ماه) ارائه می دهند و دانش آموزان در پایان سال در امتحانات دروس گذرانده شده، شرکت می کنند.

ورود به دانشگاه پس از اتمام دبیرستان

دانش آموزان کلاس ۱۱ و ۱۲ باید برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود، توجه بیش از حدی به نمرات و دروس انتخابی خود داشته باشند به شکلی که معدل هر ترم باید بالاتر از ۸۰ از ۱۰۰ باشد.

سیستم نمره دهی در کانادا

A (عالی): ۹۰ تا ۱۰۰
B (خوب): ۸۰ تا ۸۹
C (در حد نصاب/ قابل قبول):۷۰ تا ۷۹
D (ضعیف): ۶۰ تا ۶۹
F (مردود): کمتر از ۶۰

دانشگاهی که هر یک از دانش آموزان به عنوان دانشگاه مقصد در نظر دارد به میانگین نمرات دروس گذرانده در کلاس ۱۱ و مخصوصا ۱۲ بسیار توجه می کند و هر چه نمرات دانش آموزان بالاتر باشد، شانس بهتری در پذیرش دارند. به عنوان مثال دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی هستند، باید دروس مرتبط به ریاضی از جمله فیزیک یا ریاضی را در مقطع ۱۱ و مخصوصا ۱۲ با نمره بالا گذرانده باشد.

تحصیل در دبیرستان های کانادا را می توان یک انگیزه مثبت برای دانش آموزان بین المللی دانست که در کنار یادگیری زبان و اخذ مدرک آیلتس آکادمیک ۶ به بالا می توانند وارد یکی از بهترین دانشگاه های کانادا شوند.

مدارس ابتدایی
Image

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز