movakelinenglish

مدارس برتر مونترال

تحصیل در استان کبک در مقطع ابتدایی Elementary و متوسطه Highschool تعریف شده است.

دوره دبستان شش سال و دبیرستان پنج سال، در پايان سال پنجم دبیرستان يعنى سال يازدهم به دانش آموز دیپلم می دهند ولى با اين دیپلم نمی توانند وارد دانشگاه شوند. برای ورود به دانشگاه بايد دو سال در كالج تحصیل کنند و در نهایت پس از ۱۳ سال تحصیل با دریافت مدرک CEGEP می توانند وارد دانشگاه شوند.

سال اول كالج تقريبا مثل همانند پیش دانشگاهی ایران است؛ بعد از اتمام کالج می توانند وارد دانشگاه شوند. دوره ليسانس برای دارندگان CEGEP سه سال به درازا می کشد و نه چهار سال.

از آن جایی که زبان اول در کبک فرانسه است، برای ورود به مدرسه دانش آموز در ابتدا باید دوره اى به نام اكوى accuile را اجبارا بگذراند و بعد وارد دوره رگيولير regulier می شود. اين دوره بستگی به سطح زبان فرانسه دانش آموز دارد و گاهی یک سال طول می کشد. در اين دوره عمدتا یادگیری زبان فرانسه و ورزش، موسیقی و كمی هم رياضى تدريس می شود ولى تمركز روى يادگيرى فرانسه است و بعد از آن كه وارد دوره رگیولير شدند و سطح فرانسه دانش آموز قابل قبول شد، وارد سيستم درسی مثل سایر دانش آموز ها می شود و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تدريس می شود. 

شروع تحصیل در مدارس ابتدایی کبک (مونترال) از ۶ سالگی

طول تحصیل در دبیرستان های کبک ۵ سال

مدت تحصیل در کالج های کبک 2 سال

مدارس انگلیسی زبان در مونترال
در مونترال مدارس انگلیسی زبان وجود دارد ولی دانش آموزان الزام به تحصیل در مدارس دولتی فرانسه زبان دارند. برای تحصیل در مدارس انگلیسی زبان باید والدین مطابق مقررات سخت گیرانه ای دلیل این درخواست را بدهند. مدارس انگلیسی زبان مونترال زیر نظر سازمان English Montreal School Board فعالیت می کند و شامل ۳۵ مدرسه Elementary و ۱۷ دبیرستان از گرید ۷ تا گرید ۱۱ و ۱۲ مدرسه ویژه بزرگسالان است و در حال حاضر ۴۴۰۰۰ دانش آموز دارد.

لیست مدارس انگلیسی زبان در مونترال

- Central Quebec School Board includes Quebec City, Mauricie, and Northern Quebec

- Eastern Shores School Board on Lower North Shore

- Eastern Townships School Board in Eastern Townships

- English Montreal School Board in central and eastern Montreal

- Lester B. Pearson School Board on West Island of Montreal

- New Frontiers School Board

- Riverside School Board on South Shore of Montreal

- Sir Wilfrid Laurier School Board in Laval and Laurentians

- Western Quebec School Board in Gatineau and Outaouais

- Commission scolaire du Littoral on the Lower North Shore

توجه: English Montreal School Board in central and eastern Montreal یکی از 5 مدرسه بزرگ در شهر مونترال و بزرگترین مدرسه انگلیسی زبان در کبک است. برای بازدید از وب سایت مدرسه کلیک کنید.


اگر قصد دارید که در سال های آینده فرزند خود را به مدرسه ای با کیفیت بالا بفرستید اما هنوز تصمیم جدی نگرفته اید، این لیست به شما کمک زیادی می کند.

مدارس ابتدایی

montreal elementary

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز