movakelinenglish

مدارس برتر ونکوور

تحصیل در مدارس ونکوور و سیستم پیشرفته آموزشی بریتیش کلمبیا BC برای دانش آموزان خارجی International Student محدودیت ‎‌های جفرافیایی به هیچ عنوان ندارد و دانش آموزان می‌توانند هر جای این استان را برای تحصیل انتخاب کنند. هر سال هزاران دانش آموز خارجی از اقصی نقاط دنیا برای ادامه تحصیل و یا شروع به تحصیل این استان را انتخاب می کنند.

 مقاطع تحصیلی در مدارس BC

به طور کلی در این استان شروع آموزش در پیش دبستانی ها آغاز می شود و بعد در کودکستان تا گرید 7 در مدارس Elementary ادامه می یابد سپس دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان شده و تا گرید 12 ادامه می دهند و در پایان دیپلم دبیرستان دریافت می کنند.

مهد کودک (Preschool)

ورود به مهد کودک و سن شروع به آموزش

به طور کلی، سن ورود به مهدکودک 5 سالگی است. حضور کودک در یک مهد کودک یا همان Preschool (مدل تمام وقت 9 صبح - 3 بعد از ظهر) می باشد.

برخی از مدارس مستقل در مناطق این استان، مدارس ابتدایی را به دو بخش Middle School و Junior School دسته بندی می کنند.

سیستم آموزشی در این استان مانند سایر استان های کانادا، مدارس را به دو زیر شاخه دسته بندی می کند:

مدارس دولتی (Public School)

مدارس دولتی برای همه اتباع کانادا، فراگیر و رایگان هستند ولی برای دانش آموزان خارجی شهریه مشخصی در نظر گرفته می شود. اکثر مدارس کلیه کتاب های درسی و منابع یادگیری را به دانش آموزان خود ارائه می کنند. هر شهر در منطقه بزرگ ونکوور اداره و سازمان آموزشی مستقل خود (District) را دارد و طبیعتا مدارس تحت پوشش از مقررات این ادارات پیروی می کنند.

ممکن است شما به دنبال گرفتن پذیرش از یک مدرسه دولتی داشته باشید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد موفق شوید چون اغلب برای ورود به مدارس معروف و محبوب رقابت زیادی وجود دارد.

برای کودکان در سن پیش دبستانی، تعدادی از مدارس دولتی برنامه آموزشی Strong Start BC را ارائه می دهند، در واقع این یک برنامه محبوب آموزشی زودرس برای کودکان زیر 5 سال (آموزش با همراهی والدین یا سرپرست) در استان بریتیش کلمبیا است. تعداد زیادی از مهد کودک های خصوصی برای کودکان خردسال در مراکز محلی، مراکز تفریحی و کتابخانه های عمومی برنامه های سرگرم کننده و آموزشی را با همراهی اعضای خانواده ارائه می دهند.

افراد غیر مقیم (خارجیان یا همان International student) و ثبت نام در مدارس

این گروه از متقاضیان می بایستی شش ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به درخواست پذیرش از طریق اداره آموزشی منطقه مدرسه کنند و پس از کسب تاییدیه به مدرسه معرفی و با پرداخت شهریه سال تحصیلی ثبت نام قطعی می شود.

ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر (دانشگاه/کالج/ انستیتو) 

پیش از پایان تحصیل دانش آموزان و در میانه سال تحصیلی گرید 12، مدارس سوابق تحصیلی و نمرات دانش آموزان را به سازمان آموزشی مناطق خود معرفی می کنند تا دانش آموز امکان دسترسی آنلاین و ثبت تقاضای ادامه تحصیل در رشته تحصیلی دانشگاهی را داشته باشند، دانشگاه ها و کالج ها بر اساس اولویت هایی مانند معدل های بالاتر و این که آیا دانشجوی خارجی به مدرک زبان احتیاج دارد به متقاضیان پذیرش می دهند. برای آشنایی با بهترین دانشگاه ها و کالج های استان بریتیش کلمبیا کلیک کنید.

در جدولی که در زیر آمده است رنکینگ مدارس ونکوور که توسط موسسه تحقیقاتی آموزشی معتبرFraser Institute انجام شده است را می‌توانید مشاهده کنید. شهر ونکوور که اصطلاحا به Great Vancouver شناخته می شود شامل چندین شهر و ناحیه می شود.

اگر قصد دارید که در سال‌های آینده فرزند خود را به مدرسه‌ای با کیفیت بالا بفرستید اما هنوز تصمیم جدی نگرفته اید، این لیست به شما کمک‌ زیادی می کند.

مدارس ابتدایی

north vancouver

 

west vancouver

 

best vancouver

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز