movakelinenglish

Regional Pilot برنامه منطقه ای استان

طرح منطقه ای EI مدل (Regional Pilot) در سال ۲۰۱۹ صرفا برای جذب و حمایت از کارآفرینانی که تمایل به ایجاد یک کسب و کار و سکونت در جوامع و مناطق کم جمعیت استان زیبای بریتیش کلمبیا دارند طراحی شده است. برای جذب سرمایه گذاران به این مناطق این برنامه اقامتی کم ترین مبلغ سرمایه گذاری در برنامه های متعدد سرمایه گذاری کانادا را دارد که فرصت کم نظیری برای متقاضیان ایرانی ایجاد کرده است.

طرح جدید نوعی همکاری میان مناطق کمتر توسعه یافته و دولت مرکزی استانی است که بر جذب کارآفرینان با انگیزه از سراسر جهان برای ایجاد کسب و کارهای جدید در این گونه مناطق به منظور تامین نیازهای خاص و رفاهی جامعه متمرکز شده است. این کسب و کارهای جدید، مشاغلی را در بخش های دارای اولویت ایجاد می کنند که با جذب سرمایه های کارآفرینان خارجی فرصت های جدید کاری و رفاهی را متناسب با اولویت های ابن مناطق فراهم می نمایند که نتیجه آن به حفظ سکونت مردم در این مناطق و عدم مهاجرت آنها به سایر نقاط استان منتهی می شود.

برای واجد شرایط شدن یک جامعه برای این طرح، باید جمعیت آن کمتر از ۷۵ هزار نفر باشد، بیش از ۳۰ کیلومتر از یک مرکز شهری دارای جمعیت بالای ۷۵ هزار نفر فاصله داشته باشد و ظرفیت خود را برای حمایت از کارآفرینان خارجی از طریق شبکه ای از دفاتر پشتیبانی از کسب و کار و سکونت نشان دهد.

جوامع کم جمعیت یاد شده در این طرح آزمایشی کارآفرینی منطقه ای مشارکت اصلی را بر عهده دارند هر یک از این جوامع روش خاص خود را برای ترتیب دادن بازدید های اکتشافی و یا صدور قرار مراجعه مجدد برای کارآفرینان خارجی دارند.

متقاضیان برای راه اندازی طرح تجاری خود باید ابتدا بر اساس جدول امتیازات به امتیاز لازم در رقابت با سایر متقاضیان برسند تا با دعوت در جلسه مصاحبه طرح را به این مناطق ارائه دهند تا در جلسه ویژه شورای شهر بررسی و با توجه به این که این شوراهای محلی نیازهای توسعه خود را قبلا به دولت مرکزی استان اعلام نموده اند، ابتدا طرح تجاری متقاضی را بررسی و پس از تایید، متقاضی می تواند با دریافت نامه از استان بریتیش کلمبیا، از اداره مهاجرت کانادا یک ویزای کار۲ ساله بگیرد تا طبق قرارداد با استان در منطقه یاد شده بیزینس خود را راه اندازی کند. علاوه بر این، این برنامه قصد آن را دارد تا دولت استانی به این مناطق اطمینان بدهد که کارآفرینان مهاجر می توانند با اقامت و کسب و کار خود در این جوامع، شکوفا و موفق شوند.

توجه: متقاضیان سرمایه گذاری در این برنامه اقامتی مطابق جدول مشخصی امتیاز بندی می شوند هر یک از عناوین جدول امتیاز دهی، دارای یک حداقل امتیاز می باشد. داوطلبین برای ورود به بانک انتخاب داوطلبین باید به حداقل امتیازات هر بخش دست یابند. حداکثر امتیاز موجود، 200 می باشد.

در این برنامه سرمایه گذار نمی تواند کسی را به عنوان شریک به همراه خود به اداره مهاجرت معرفی کنند.

حداقل شرایط برای این گروه به شرح زیر می ‌باشد:

1- سابقه مدیریت، برای صاحبان یا مدیران یک بیزینس الزامی است.
2- سطح زبان انگلیسی آیلتس ۵ به بالا
3- سطح تحصیلات دیپلم به بالا
4- میزان سن از ۶۰ سال کمتر باشد.
5- میزان سرمایه ‌گذاری در بیزینس در مناطق مورد نظر استان از ۱۰۰ هزار دلار به بالا باشد.
6- بیزینس پلن متقاضی از یکی از مناطق مورد نظر در این استان تاییدیه دریافت کند.
7- میزان دارایی شخص باید بیشتر از ۳۰۰ هزار دلار باشد.

عدم سوء سابقه و ممنوعیت ورود به کانادا

روش اقدام:

- سرمایه گذار از داشتن حداقل امتیاز لازم برای اقدام از این برنامه بر اساس جداول شرایط و امتیازات مطمئن می شود.

- سرمایه گذار اقدام به دریافت ویزا و بازدید از استان می کند.

- سرمایه گذار از طریق ثبت درخواست آنلاین جهت این برنامه اقدام می کند.

- متقاضی با دریافت دعوت نامه سابقه مدیریت و مدارک خود را به همراه بیزینس پلن به اداره مهاجرت استان و یکی از مناطق مورد نظر در این برنامه استانی ارسال می کند.

- متقاضی در سیستم ارزیابی امتیاز خود را دریافت می کند. هرگاه امتیاز متقاضی به امتیاز لازم در رقابت با سایرین در اولویت قرارگرفت به عنوان بخشی از بازدید آزمایشی و اکتشافی از جامعه مورد نظر به این استان دعوت می شود تا با هماهنگی استان در مورد ایده کسب و کار خود به نماینده تعیین شده از طرف جامعه معرفی شده و توضیحات کافی را ارائه کند.

- بیزینس پلن سرمایه گذار باید از یکی از شهرهای مورد نظر در این برنامه اقامتی استان تاییدیه دریافت کند.

- درصورتی که فرد قبول شود باید یک قرار داد بین او و دولت استانی امضا شود و درنتیجه این قرارداد منجر به این می شود که به فرد ویزای کار با مدت ۲سال داده شود.

سرمایه گذار بعد از ورود به استان باید تمامی تعهدات خود را در این منطقه خاص که طرحش قبول شده را اجرا کند. در صورتی که شخص موفق به اجرای تمامی تعهدات خود شود می‌ تواند اقامت دائم را بگیرد.

این برنامه در حال حاضر به صورت موقت شروع به کار کرده است و با نام برنامه ۱۰۰ هزار دلاری مشهور شده است.

 

 برای مشاهده مناطق مورد تایید این برنامه، لطفا کلیک کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز