movakelinenglish

نگاهی کلی برجذب مهاجر در سال 2021

کانادا در سال ۲۰۲۱ پذیرای بیش از ۴۰۰ هزار ساکن دائمی جدید شد و همچنان از مهاجرانی که کانادا برای موفقیت به آن ها نیاز دارد استقبال می کند.

دولت ترودو در رکوردی جدید با پذیرش ۴۰۰ هزار ساکن دائمی جدید از زمان تاسیس کانادا از سال ۱۸۶۷ دست یافت. این تعداد کسب اقامت دائم کانادا بیش از این فقط یک بار در تاریخ کانادا روی داده، تنها باری که کانادا از جذب ۴۰۰ هزار مهاجر در یک سال فراتر رفت، سال ۱۹۱۳ بود. شروع جنگ جهانی اول در ۱۹۱۴ مقدمه کاهش مهاجرت به این کشور در سال های بعد بود، تجربه ای که دیگر تکرار نشد.

خبر به تازگی از سوی وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تایید شده است. این وزارت خانه همچنین تایید کرد که این کشور رکورد تمام ادوار را برای صدور اقامت دائم در یک سال را شکسته است.

قبل از همه‌گیری کرونا، کانادا هدف خود را جذب ۳۴۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ تعیین کرده بود ولی بعد از شروع همه گیری در عمل تنها ۱۸۴ هزار مهاجر جدید جذب کرد. با این حال در سال ۲۰۲۱، با اعلام اینکه قصد دارد تعداد مهاجرین جدید خود را در این سال به عدد ۴۰۱ هزار برساند، اعطای مهاجرت را دو برابر کرد تا از بهبود اقتصادی پس از همه گیری کوید ۱۹، حمایت کند.

قبل از همه‌گیری، بیشتر مهاجران جدید (۷۰ درصد) از خارج از کشور وارد کانادا می شدند. در سال ۲۰۲۱ با محدودیت های ورود به خاک کانادا ناشی از پاندمی کرونا، وزارت مهاجرت بر جذب مهاجران از داخل این کشور تمرکز کرد شامل گروه های تجربه کانادایی یا همان Canadian Experience Class (CEC) فرصت استثنایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا و دارندگان ویزای کار کانادا. بر اساس یک دلیل منطقی، آن هایی که در داخل کانادا هستند کمتر تحت تاثیر مشکلات ناشی از کووید قرار می گیرند که ممکن است مانع از توانایی آن ها برای ورود به عنوان یک مقیم دائم شود. بدین صورت وضعیت اعطای اقامت دائم معكوس شد، در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰ درصد کسانی که موفق به کسب اقامت دائم شدند از داخل کانادا و حدود ۳۰ درصد از خارج از کشور بودند.
به منظور جذب مهاجر از داخل کانادا IRCC تغییراتی را در سیستم ایجاد کرده است مانند برگزاری قرعه‌کشی های اکسپرس اینتری که کاندیداهای تجربه کانادایی را هدف قرار می‌ دهد و همچنین معرفی شش برنامه جدید در ماه می ۲۰۲۱ که در آن به سرعت بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌ المللی و نیروی کار خارجی ساکن کانادا اقامت دائم اعطا دریافت کردند آن هم با امتیازات بسیار پایین، فقط کافی بود آیلتس ۵ جنرال داشته باشند بطوری که به سرعت ظرفیت پذیرش امتحان آیلتس در سراسر کانادا تکمیل شد، داوطلبان با نا امیدی به دنبال مرکز پذیرش امتحان بودند تا از این فرصت استفاده کنند!

قبل از همه گیری کرونا، در هر ماه به طور متوسط، بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ مهاجر جدید وارد کانادا می شدند که این ارقام در طول ماه های گرمتر بهار و تابستان بیشتر بود. از ماه ژوئن سال جاری، کانادا، ماهانه به بیش از ۳۵ هزار ساکن دائمی جدید اقامت داده است و این رقم در ماه های اخیر از ۴۵۰۰۰ در ماه فراتر رفته است.

دستیابی به هدف 401,000 تازه وارد یکی از اولویت های اصلی IRCC در سال 2021 بوده است. اکنون که به این هدف دست یافته است، IRCC اولویت های خود را پس از انتشار دستور العمل جدید گسترش خواهد داد.
شان فریزر، وزیر مهاجرت، در بیانیه خبری امروز گفت: «سال گذشته، ما یک هدف بلند پروازانه را تعیین کردیم و امروز به آن دست یافتیم. این یک لحظه تاریخی برای کشور ما است، زیرا ما از بیشترین تعداد تازه واردان در یک قرن استقبال می کنیم. کانادا بر اساس مهاجرت بنا شده است، و ما همچنان از مهاجرانی که کانادا برای موفقیت به آن ها نیاز دارد استقبال می کنیم."

طبق برنامه مهاجرت 2023-2021، کانادا به دنبال پذیرایی از ۴۱۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۳ است. وزیر مهاجرت تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ برنامه مهاجرتی جدید را اعلام خواهد کرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز