movakelinenglish

بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۱

رتبه ‌بندی هفته ‌نامه تخصصی و معتبر مک‌لینز برای بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۱

بهتر است در کدام دانشگاه کانادا ثبت‌نام کنم؟ اگر شما مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستید، احتمالا این سوال تبدیل به دغدغه مهمی برای شما شده است.

مساله ‌ای که در تحقیق و بررسی برای انتخاب دانشگاه مناسب، اهمیت زیادی دارد این است که بدانید دانشگاه‌ های کانادایی در چه وضعیتی قرار دارند و تحصیل در هر یک از آن ها می‌تواند چه مزایا و معایبی داشته باشد.

البته، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که رشته تحصیلی شما و همچنین، هدفی که از ادامه تحصیلات در سر دارید، می‌تواند پاسخ به این سوال که چه دانشگاهی برای شما بهتر است را متفاوت کند.

اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید، هفته‌نامه مک‌ لینز می‌تواند یک منبع موثق برای شما باشد. این هفته ‌نامه به ‌تازگی فهرست مورد نظر خود را از بهترین دانشگاه‌ های کشور کانادا برای سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است که بسیار به کار دانش‌ آموزان و خانواده ‌های آن ها می‌آید.

در این مطلب اطلاعاتی برگرفته از مک‌لینز درباره ۱۰ دانشگاه برتر کانادا و رشته‌ های تحصیلی مختلف این دانشگاه‌ها منتشر شده است.

آمارهای مهمی از ۱۰ دانشگاه برتر کانادا

در ادامه، رتبه‌ بندی هفته‌ نامه مک‌ لینز در رشته‌ های مهندسی، علوم زیستی، بازرگانی، پرستاری، علوم کامپیوتری و پزشکی و شرایط هر یک از دانشگاه‌ های کانادا در این رشته‌ ها مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین، اطلاعاتی از ۱۰ دانشگاه برتر کانادا بر اساس میزان شهریه، تعداد دانشجو و خدمات و مزایای هر دانشگاه منتشر شده است.

ملاک ‌های هفته ‌نامه مک‌لینز برای رتبه ‌بندی دانشگاه ‌ها

هفته‌نامه مک‌لینز ملاک‌ های مختلفی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ ها دارد و آن ها را در سه دسته‌بندی «تنوع در خدمات»، «میزان و عمق برنامه ‌های آموزشی» و «کمک ‌هزینه‌ های مالی پژوهش» مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سپس این دانشگاه‌ ها را در ۵ رتبه و بر اساس ۱۴ ملاک مختلف داوری می‌کند.

برخی از این ملاک‌ها با شرایط مالی و اقتصادی دانشگاه‌ ها ارتباط دارد و با استناد به آمار های اداره آمار کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سایر ملاک‌ها نیز براساس آمار و ارقام بی‌طرف جمع‌ آوری شده است.

دانشگاه‌هایی که جز لیست هفته ‌نامه مک ‌لینز قرار ندارند!

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از دانشگاه‌ ها جز لیست مورد نظر هفته ‌نامه مک ‌لینز قرار ندارند و در رتبه‌ بندی این هفته‌ نامه، ارزیابی نمی‌شوند.

این دانشگاه‌ ها عبارتند از دانشگاه‌ هایی که کمتر از ۱۰۰۰ دانشجوی تمام ‌‌وقت دارند، مراکزی که برای اهداف خاصی مثل آموزش‌ های مذهبی و غیره ایجاد شده‌ اند، دانشگاه‌ های تازه تاسیس و دانشگاه ‌هایی که عضو انجمن ملی دانشگاه‌ های کانادا نیستند.

دانشگاه ‌های برتر کانادا به تفکیک رشته ‌های اصلی

Medical Doctoral

McGill University

University of Toronto

University of British Columbia

McMaster University

Queen’s University

University of Alberta

Dalhousie University

University of Calgary

University of Ottawa

Western University

10 دانشگاه برتر کانادا به انتخاب مک لینز

University of Toronto

University of British Columbia

University of Waterloo

McGill University

McMaster University

University of Alberta

Queen’s University

Western University

Universite de Montreal

Simon Fraser University

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز