movakelinenglish

بهترین دانشگاه‌های کانادا به انتخاب هفته نامه مک‌ لینز برای سال ۲۰۲۰

در کدام دانشگاه کانادا ثبت‌ نام کنیم؟ این متداولترین پرسشی است که افرادی که به دفتر ما مراجعه می کنند و قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند، از ما می پرسند.

 هفته نامه‌ مک‌ لینز به تازگی فهرست بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است. این فهرست و اطلاعات مندرج در آن به دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنها کمک می‌کند تا بتوانند تصمیم بهتری برای انتخاب دانشگاه داشته باشند.
هفته‌ نامه معتبر کانادائی مک‌ لینز که ۱۱۵ سال سابقه و ۲.۵ میلیون خواننده دارد، ۲۹ سال است که هر سال در روزهای ثبت‌ نام دانشگاه‌ ها، فهرستی از بهترین دانشگاه‌ های این کشور را در ویژه‌ نامه‌ ای تخصصی و مفصل منتشر می‌کند. رتبه‌ بندی این هفته نامه در طی سال‌ ها به یک منبع معتبر مردم کانادا برای انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل آن ها مبدل شده است.
پیدا کردن یک پاسخ درست و اصولی برای این سوال مهم کار چندان دشواری نیست، اما نیاز به مطالعه و بررسی در زمینه‌ های مختلفی دارد. بخش بسیار مهمی از پاسخ به این سوال به این موضوع برمی‌ گردد که در حال حاضر هر یک از دانشگاه‌ های کانادا در چه وضعیتی قرار دارند. نوع رشته تحصیلی که دانش‌ آموز انتخاب کرده و همچنین، هدفی از تحصیلات تکمیلی نیز می‌تواند پاسخ به این سوال را کاملا متفاوت کند.

آمارهایی از ۱۰ دانشگاه برتر برای سال ۲۰۲۰
در این مطلب نگاهی به رتبه‌ بندی هفته‌ نامه مک‌ لینز در رشته‌هایی مانند بازرگانی، علوم کامپیوتری، مهندسی، پرستاری، پزشکی و علوم زیستی می اندازیم.

ملاک‌های ارزیابی دانشگاه‌ها
سوالی که پیش می آید این است که هفته‌ نامه مک‌ لینز بر چه مبنایی دانشگاه‌ های کانادا را رتبه‌ بندی می‌کند؟
این هفته‌ نامه، دانشگاه‌ ها را در 3 دسته‌ بندی اصلی در نظر می‌ گیرد و به آن ها از لحاظ «کمک‌ هزینه‌ های مالی پژوهش»، «تنوع در خدمات» و «میزان و عمق برنامه‌ ای آموزشی» نمره می‌دهد.

دانشگاه‌هایی که جزو لیست نیستند
توجه به این نکته هم ضروری است که دانشگاه‌ هایی که کمتر از ۱۰۰۰ دانشجوی تمام ‌وقت دارند، مراکزی که برای اهداف خاصی مثل آموزش ‌های مذهبی و … ایجاد شده‌ اند، دانشگاه ‌های تازه تاسیس و دانشگاه‌ هایی که عضو انجمن ملی دانشگاه‌ های کانادا نیستند در این رتبه‌ بندی مورد ارزیابی قرار نمی‌ گیرند.

دانشگاه‌های برتر کانادا به تفکیک رشته ‌های اصلی برای سال ۲۰۲۰

Engineering

1- University of Toronto
2- University of British Columbia
3- University of Waterloo
4- McGill University
5- University of Alberta
6- McMaster University
7- Université de Montréal
8- Concordia University
9- Carleton University
10- University of Calgary

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز