movakelinenglish

مهاجرت از روش متخصصین فدرال Express Entry

وزارت مهاجرت و شهروندی كانادا، شرايط و قوانين مهاجرت متخصصین را در قالب يك بخشنامه وزارتی اعلام نموده است. این برنامه مهاجرتی کماکان در سال 2021 نیز ادامه می یابد. اين روش در واقع يک سيستم الكترونيكی انتخاب افراد براساس رتبه بندی است. ثبت نام در این برنامه به شکل آنلاین انجام می شود و اطلاعات متقاضیان در یک بانک یا استخر اطلاعاتی وارد می شود و در نهایت متفاصی یک کاندیدا نامبر دریافت می کند. هر ماه پس از بررسی از  میان بالاترین امتیازات متقاضیان موجود در استخر اطلاعاتی برای تعداد ۳۹۰۰ و یا بیشتر یک دعوت نامه ITA ارسال می شود تا ظرف ۲ ماه مدارکی که ثابت می کند واجد شرایط امتیاز هستند را ارائه کنند تا پس از بررسی و تایید موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند.

جزییات برنامه 

این روش ممکن است به ظاهر ساده بنظر برسد اما پیچیدگی های زیادی دارد که اگر با دقت انجام نشود با مشکل مواجه خواهد شد. وزارت مهاجرت اعلام نموده این سیستم امکان ارتقا تدریجی امتیازات را دارد مشروط بر این که شما باید حداقل امتیاز ۶۷ اولیه را کسب کنید.

در این سیستم متقاضیان باید اطلاعات اوليه خود را در مورد سن، مهارت ها، تجربه کاری، مدرک زبان، تحصیلات و سایر اطلاعات شخصی: خانواده درجه یک که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند و یا دعوت نامه از برنامه متخصصین استان های کانادا و یا پیشنهاد کاری LMIA و سابقه تحصیل و کار در کانادا را در یک سیستم الکترونیک آنلاین (Expression of Interest) وارد نمايند كه به آن EOI می گويند. در اين مرحله متقاضيان می بايست مدرک زبان آیلتس جنرال حداقل ۶ در هر یک از مهارت ها و معادل سازی مدرک تحصیلی را دارا باشند. سیستم الکترونیک آنلاين به محض دریافت EOI با توجه به اطلاعات وارد شده امتیازات متقاضی را محاسبه می کند و بر اساس آن به متقاضی امتیاز می دهد و اين رتبه بدين معناست كه پرونده فرد در مقايسه با ديگر پرونده های دیگر در چه رتبه ای قرار دارد.

ثبت نام در برنامه اکسپرس اینتری

متقاضی در صورت احراز شرایط اولیه ۶۷ امتیاز با ثبت نام آنلاین در برنامه اکسپرس اینتری در وب سایت اداره مهاجرت یک شماره فایل (کاندیدا نامبر) دریافت می کند. امتیاز متقاضی مشخص خواهد شد. سیستنم نمره دهی داینامیک است و متقاضی می تواند با ارائه مدارک بالاتر (نمره آیلتس بالاتر، ارائه مدرک تحصیلی بالاتر و ...) امتیاز خود را ارتقا دهد. اطلاعات متقاضی در اختیار کلیه کار فرماهای کانادایی قرار خواهد گرفت. با وارد شدن اطلاعات و رزومه متقاضی به سیستم بانک اشتغال سازمان نیروی انسانی اگر متقاضی شرایط مناسبی داشته موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان کانادایی خواهد شد. بررسی نهایی توسط وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا انجام خواهد شد.

در سیستم جدید متقاضیان این برنامه پس از پذيرش و دریافت دعوت نامه، ۲ ماه فرصت دارند تا مدارک خود را ارائه کنند پس از بررسی و تایید مدارک و انجام معاینات پزشکی و بایومتریک و تاییدیه صلاحیت سوابق امنیتی در کمتر از یک سال  اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کردسیستم ورود سریع کمک می کند که متقاضیان در بدو ورود به کانادا شانس بالاتری در پیدا کردن کار داشته باشند. این روش کاملا به نفع متقاضی نیز می باشد و سردرگمی های ابتدایی که برای تازه واردین بوجود خواهد آمد از بین خواهد رفت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و محاسبه امتیاز خود با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز