movakelinenglish

نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا _ Nova Scotia

About us

نوا اسکاشیا به معنی اسکاتلند جدید است و دارای ریشه یونانی می باشد. همچنین در فرانسوی Nouvelle-Écosse نامیده می شود. این استان در سال 1621 نامگذاری شد. مرکز نوا اسکوشیا شهر هالیفاکس است که با جمعیت تقریبا 431,479 نفر مرکز سیاسی و بزرگترین شهر این استان و از مراکز اقتصادی منطقه است. نواسکوشیا به همراه انتاریو، کبک و نیوبرانزویک، اولین چهار استانی بودند که به کنفدراسیون کانادا پیوستند. نواسکوشیا یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا که طبق آمار سال 2019 حدود 971،395 نفر جمعیت دارد.

برای مشاهده موقعیت استان نوا اسکوشیا بر روی نقشه، کلیک کنید.

About us

جغرافیا نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا از استان‌های کشور کانادا و واقع در ساحل جنوب شرقی این کشور است و بعد از جزیره پرینس ادوارد، کوچکترین استان کانادا است. بییشتر شبه جزیر نوا اسکوشیا توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است و هیچ کجای آن فاصله ای کمتر از 67 کیلومتر با اقیانوس ندارد. بزرگترین جزیره این استان Cape Breton که در شمال نواسکاشیا واقع است. این استان دارای 4 خلیج می باشد:
خلیج سنت لارنس در شمال
خلیج فاندی در غرب
خلیج مین در جنوب غربی
اقیانوس اطلس در شرق

این استان دارای 3800 جزیره ساحلی به علاوه خاک اصلی خود می باشد. این استان همچنین یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد.

About us

آب و هوای نوا اسکوشیا

آب و هوای استان نوا اسکوشیا معتدل است. اگرچه اطراف این استان را آب ها فرا گرفته اند و توسط آب احاطه شده ولی بیشتر آب و هوای آن به قاره ای نزدیک است تا آب و هوای دریایی. درجه حرارت زیاد توسط آب اقیانوس تعدیل می شود. آب و هوای سرد زمستانی و گرم تابستانی توسط اقیانوس معتدل می شود. با این حال زمستان ها در این استان بسیار سرد می باشد. این استان روزهای آفتابی كمتری دارد. در این استان بيش از 100 روز از سال مه آلود است. بهترین آب و هوا در هالیفاکس اواسط تا اواخر تابستان است.

Image

تاریخچه نوا اسکوشیا

اولین گروه اروپایی که پا به این استان گذاشتند ویکینگ ها بودند که به سال 990 بر می گردد. اسقرار اروپایی ها در نوا اسکوشیا تقریبا 100 سال بعد با اسقرار فرانسوی ها در پورت رویال دوباره شروع شد. نوا اسکوشیا از قبل از شکلگیری کشور کانادا مقصد مهاجران از سراسر جهان بود. در زمان الحاق نوا اسکوشیا به نیوبرانزویک، انتاریو و کبک جهت تشکیل کنفدراسیون کانادا در سال 1867 این استان موطن چندین اقوام با فرهنگ مختلف بود. بخش جالب تاریخ این استان به نقشی است که ساکنان آن پس از دو تراژدی بزرگ ایفا کردند. وقتی کشتی افسانه ای تایتانیک در اولین سفر خود در سال 1912 غرق شد، چندین قایق از بندرگاه Halifax برای نجات مسافران به سمت آن ها شتافتند. بعد از واقعه 11 سپتامبر ساکنین Halifax نقش مهمی در پاسخ به این تراژدی ایفا کردند. بسیاری از هواپیماهایی که نتوانسته بودند در ایالات متحده فرود بیاید در فرودگاه نواسکوشیا به زمین نشستند و ساکنین این شهر از مسافران در خانه های خود پذیرایی کردند.

 

About us

اقتصاد نوا اسکوشیا

اقتصاد در استان نوا اسکوشیا مبتنی بر تولید، ماهیگیری و معدن می باشد. متاسفانه منابع ماهی در سال های اخیر با خطر مواجه شده و بر روی صنعت شیلات تاثیر بدی گذاشته است. اخیرا با تغییر اقتصاد این استان و با آموزش ماهیگران بی کار، از آن ها در کارهای جدید استفاده شده است. این رشد سریع در سپتامبر 2006 نرخ بیکاری را به پایین تر از میانگین کانادا رساند. در استان نوا اسکوشیا جنگلداری مدرن و کشاورزی پیشرفته وجود دارد. بخش اصلی صنعت معدن، به زغال سنگ مربوط می شود. این استان شروع به استفاده از سکوهای نفتی و گازی ساخته شده در دهه های گذشته کرده است. سالانه بیشتر از یک میلیون نفر از این استان دیدن می کنند که تقریبا یک چهارم آن ها از خارج کانادا وارد این استان می شوند. سطح خوب درآمد در این استان هزینه های زندگی برای ساکنین این استان را قابل پرداخت می سازد.

Image

توریسم نوا اسکوشیا

استراحت در محیط آرام و دنج و طبیعی نوا اسکوشیا و معاشرت با اهالی مهمان‌نواز و مهربان آن از تجربیات لذت‌بخش در سفر به کشور کانادا خواهد بود. این مهمان‌نوازی در کنار بیش از صد ساحل چشم‌نواز، فانوس‌های دریایی زیبا، تجربه‌ لذت‌بخش قایق‌رانی، لذت چشیدن طعم غذاهای دریایی لذیذ و تماشای خطوط ساحلی شگفت‌انگیز، نوا اسکوشیا را به یکی از مقاصد گردشگری ایده‌آل در کانادا تبدیل کرده است. یکی دیگر از مزیت‌های نوا اسکوشیا وجود گردشگر کمتر نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا است که در واقع این منطقه را آرام‌ تر و دنج‌ تر کرده است.

جاذبه های گردشگری پایتخت این استان بسیار است. از فانوس های دریایی نمادین گرفته تا باغ های شهری، موزه ها و گالری های درخشان، مرکز علمی ساحلی و خیلی موارد دیگر را در بر می گیرد. در طول فصل تابستان، کناره های ساحلی شهر شلوغ و سر زنده می شود و کافه ها و رستوران های موجود در طول خیابان آرگایل (Argyle) از جوانان پر انرژی و سرزنده پر می شوند و یا رویدادهای تاریخی در شهر برگزار می شود.

About us

دولت و سیاست در نوا اسکوشیا

دولت کانادا با یک سیستم فدرال با کنترل برخی از امور متعلق به دولت ملی در اتاوا و دیگر امور تحت کنترل دولت استانی عمل می کند. دولت نواسکوشیا مجلس انتخابی دموتراتیک خود را دارد که در شهر مرکزی هالیفاکس واقع شده است. در کل 52 نماینده جهت خدمتگذاری به مناطق مختلف استان در این مجلس کار می کنند. از سال 2013 تا کنون آقای استفان مک نیل ریاست دولت این استان را بر عهده دارند.

Image

مالیات در نوا اسکوشیا

در نوا اسکوشیا، برای اکثر کالاها و خدمات، مالیات بر فروش به نام HST اعمال می شود. HST ترکیبی از مالیات کالاها و خدمات فدرال (GST) و مالیات فروش استانی (PST) است که 15٪ از کل هزینه کالای یا خدمات خریداری شده است. صاحبان املاک نیز مالیات مسکونی را به شهرداری محلی خود می پردازند. این مالیات بسته  به اندازه، نوع و محل دارایی شما است. املاک توسط شرکت خدمات ارزیابی ملک ارزیابی می شود، اما این دولت شهرداری است که نرخ مالیات را تعیین می کند و مالیات ها را جمع می کند. 

Image

بهداشت و سلامت در نوا اسکوشیا

بر اساس قوانین کانادا تمامی شهروندان می توانند از خدمات بهداشتی-درمانی رایگان استفاده کنند، چرا که اکثر هزینه های درمانی در کانادا به طور مستقیم از شهروندان اخذ نمی گردد. البته استفاده از خدمات غیر ضروری همچون مراقبت از دندان و عمل زیبایی تحت پوشش خدمات رایگان قرار نمی گیرند. طرح بهداشت و سلامت این استان کلیه خدمات ضروری پزشکی ارائه شده در خانه یا بیمارستان را بیمه می کند. بیمه در نوا اسکوشیا موارد پایین را پوشش می دهد:
1- خدمات پزشکان مورد نیاز پزشکی
2- برخی از خدمات دندانپزشکی و بینایی
3- ویزیت های تخصصی
4- خدمات خاص بیمارستانی و سرپایی در بیمارستان

About us

تحصیل در نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا دارای سیستم کامل و جامع عالی شامل دانشگاه، کالج فنی و برنامه های کارورزی می باشد. این استان شرایط تحصیل از مهدکودک تا سال 12 را به زبان انگلیسی و فرانسوی فراهم می سازد. تحصیلات عالی این استان ارائه کننده برنامه های کامل تحصیلی با 11 دانشگاه و کالج و 13 کالج فنی می باشد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه و کالج های استان نوا اسکوشیا، کلیک کنید.

About us

مهاجرت به کانادا از طریق استان نوا اسکوشیا

این استان جهت کمک به جذب مهاجر متخصص در برنامه انتخابی استانی PNP شرکت دارد که به روند جذب مهاجر سرعت می بخشد. برای مهاجرت به این استان می توان از روش های زیر اقدام کرد:
1- متخصصین
2- کار خانوادگی و ارتباط خانوادگی 
3- پیشنهاد کاری
4- سرمایه گذاری: مدیرانی با دارایی حداقل 600 هزار دلار کانادا که قادر باشند مبلغ 150 هزار دلار جهت راه اندازی بیزنس سرمایه گذاری کنند، به همراه دارا بودن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 و دعوت نامه از استان.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز