movakelinenglish

چگونه Study Plan بنویسیم؟

پس از دریافت پذیرش تحصیلی LOA از دانشگاه یا کالج باید درخواست ویزای دانشجویی Study Permit کنید. همراه با درخواست ویزا یک نامه توضیحی شامل دلایل خود برای این که چرا این درس و این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اید می نویسید که به آن استادی پلن می گويند.

از آنجا که یکی از عوامل خیلی مهم در اخذ ویزای تحصیلی کانادا و آمریکا این است که شما قصد دارید به صورت موقت در این کشورها بمانید، از این رو آفیسرهای اداره مهاجرت قصد دارند دقیق بدانند که شما از تحصیل در رشته و دانشگاه و کشور مورد نظرتان چه برنامه دقیقی دارید و چقدر با فکر و برنامه ریزی این تصمیم را گرفته اید.

آفیسر باید دقیقا بداند که:

آیا به اینکه تحصیل در کانادا چه کمکی به آینده شما می کند فکر کرده اید؟‌ آیا به این که رشته مورد نظر شما چه تاثیر در مسیر یافتن یا ارتقا شغل شما در آینده دارد فکر کرده اید؟‌ با خواندن دوره مورد نظر چه مهارت هایی بدست می آورید؟‌ اگر این رشته در کشور شما هم تدريس می شود چرا با پرداخت هزینه های سنگین قصد دارید در کانادا همین رشته را بخوانید؟

نوشتن یک استادی پلن خوب چند پیش نیاز دارد. اولین پیش نیاز در نوشتن استادی پلن این است که متقاضی خوب درک کند که استادی پلن یکی از مهمترین مدارک در گرفتن نتیجه مثبت ویزا است. بنابراین باید زمان کافی برای تهیه این مدرک مهم گذاشته شود.

استفاده از استادی پلن های کلیشه یکی از بدترین تصمیماتی است که متقاضی می تواند بگیرد. پس از درک اهمیت بالای تهیه استادی پلن با کیفیت، در خصوص نحوه و فرمت تهیه این مدرک می توان صحبت کرد.

چه مواردی باید در استادی پلن ویزا پوشش داده شوند؟ 

برای نوشتن یک study plan خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

چرا قصد تحصیل در این رشته در یک کشور خارجی را دارید؟

با پاسخ به این سوال دلایل شما برای تحصیل در یک کشور خارجی مشخص می‌شود. شما می توانید در مورد دلیل انتخاب این مقصد و جذابیت های آن توضیح دهید. فرصت مناسبی است که در مورد نکات تحصیلی مثبت آن کشور توضیح دهید.

همچنین در مورد نکات فرهنگی آن کشور که برای شما جذابیت دارند، می‌توانید توضیح دهید.

 

جهت نگارش Study Plan و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز