movakelinenglish

تکمیل فرم های توریستی و مهاجرتی تمامی سفارت ها

تقریبا برای درخواست هر نوع ویزایی، متقاضی می‌ بایست فرم‌ های مربوطه را به‌ دقت تکمیل و همراه با سایر مدارک لازم، تحویل سفارت دهد. ویزای کانادا و ویزای شنگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسته به نوع ویزای درخواستی باید با دقت و مطابق به مشخصات مندرج در پاسپورت تکمیل شود.

ویزای شنگن
فرم های ویزای شینگن عموما اطلاعات کاملی از هویت، آدرس، وضعیت تاهل، سابقه سفر، محل اقامت در طول اقامت در اروپا و میزبان احتمالی در طول سفر در اختیار مسئول رسیدگی به پرونده قرار می‌دهند.

انواع فرم های ویزای شنگن
انواع نمونه فرم‌های ویزای شینگن مطابق با برنامه سفر مشخص می‌شوند؛ بدان معنی که اگر فرد برای گشت‌ و گذار و یا دیدار از اقوام و دوستان قصد سفر به اروپا را دارد باید برای ویزای نوع C درخواست کند و اگر برای تحصیل در اروپا درخواست می‌دهد باید فرم مربوط به ویزای نوع D شینگن را تکمیل کند.

به طور کلی می‌توان گفت ویزای شنگن به ۲ دسته ویزای کوتاه‌ مدت و ویزای بلند مدت تقسیم‌ بندی می‌شوند. ویزاهای توریستی، نمایشگاهی و یا علمی عموما از نوع ویزای کوتاه‌ مدت هستند که مدت اعتبار آن کمتر از 90 روز است و ویزاهای تحصیلی، کار و درمانی در دسته ویزاهای بلند مدت قرار می گیرندبنابراین فرم ها باید بر اساس هدف از سفر تکمیل شوند.

فرم عمومی ویزای شینگن، برگه‌ای رسمی که هر متقاضی می‌بایست به‌ صورت مجزا آن را تکمیل کند و همراه با سایر مدارک تحویل سفارت دهد. همچنین اگر از سفارت خاصی برای ویزای اروپا اقدام می‌کنید بهتر است فرم ویزای شینگن مخصوص آن سفارت را تکمیل کنید.

ویزای کانادا

ویزای کانادا را می‎‌توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

1) ویزای اقامت موقت کانادا

2) ویزای اقامت دائم کانادا

چه از طریق ثبت نام آنلاین برای درخواست ویزای کانادا اقدام کرده باشید و چه از طریق مراجعه حضوری به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا، فرم‌ های مشخصی وجود دارند که می‌بایست حتما با دقت بالا و شفافیت کامل تکمیل گردند.

این فرم‌ها عبارتند از:
- فرم پرسونال سفارت کانادا یا (Application form) موسوم به فرم شماره IMM5257e
- فرم اطلاعات خانوادگی سفارت کانادا (Family Information) موسوم به فرم شماره IMM5645
- فرم همراه برای اعضا خانواده سفارت کانادا یا (Use of a family member representative for online applications) موسوم به فرم شماره IMM5713
- فرم اِسکِجِل وان سفارت کانادا (Schedule 1) موسوم به فرم شماره IMM5257 B

همچنین ویزاهای مهاجرتی کانادا دارای فرم های متفاوتی می باشد که پیشنهاد می شود از آن جهت که از اهمیت بالایی برخوردار هستند برای تکمیل آن ها از وکیل و یا فردی که در این زمینه تخصص بالایی دارد کمک بگیرید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم های توریستی و مهاجرتی تمامی سفارت ها، با ما تماس بگیرید.

 

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز