movakelinenglish

اجاره در کانادا

rent-house.jpg

قبل از ورود به کانادا، بسیار مهم است که از محلی مناسب جهت سکونت خود اطمینان داشته باشید. هر استان کانادا در زمینه اجاره از قوانین مستقل خود پیروی می کند ولی در کل مشابهت زیادی دارند.

شاید سوال شما قبل از ورود به کانادا این است که اجاره ‌بهای خانه در کانادا چقدر است؟ در کشوری به ‌اندازه کانادا بزرگ و متنوع، پاسخ به این سوال دشوار است.

وب سایت Rentseeker.ca در ماه مه، 2020 هزینه اجاره برای یک آپارتمان خوب 1 خوابه در شهر ادمونتون کمتر از 1000 دلار در ماه هزینه دارد، اما در ونکوور شما برای یک آپارتمان 1 خوابه در داخل شهر بیش از 2000 دلار باید در نظر داشته باشید. در بین این محدوده‌ ها ممکن است بدانید که کالگری، مونترال و همیلتون قیمت‌های پایین‌تری دارند، درحالی که اتاوا و تورنتو گران‌ تر هستند، به ویژه که بازار اجاره تورنتو در طی سال‌های اخیر گران‌تر شده است.

گزارش اجاره ملی توسط Rentals.ca نشان می‌دهد که 12 شهر برتر گران قیمت در اجاره، همه در انتاریو و بریتیش کلمبیا هستند. شاید جای تعجب نباشد که تورنتو و ونکوور در صدر این لیست هستند.

قبل از اجاره چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

قبل از اجاره بهتر است هزینه‌ ها را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک آپارتمان یا حتی یک اتاق را اجاره کنید. دانستن هزینه‌ های اجاره قبل از زمان به شما کمک می‌کند تا یک بودجه واقع‌ بینانه تهیه کنید.

به ‌جای اجاره، ممکن است در فکر خرید خانه باشید. تصمیم گیری در مورد اجاره یا خرید خانه بستگی به نیاز و شرایط مالی شما دارد. اگر اجاره را انتخاب کردید، ممکن است نیازی به پرداخت هزینه‌ های زیر نباشید:

- هزینه‌ های نماینده املاک و مستغلات
- مالیات بر مستغلات
- هزینه‌ های نگهداری خانه
- آب و برق (اگر در اجاره گنجانده‌ شده است)

برخی از مزایای دیگر اجاره شامل موارد زیر است:

- هیچ تعهدی طولانی‌ مدت وجود ندارد.
- اگر چیزی خراب شود و شما مسئولیت‌ پذیر نباشید، یک سرپرست یا صاحب ‌خانه معمولا ترتیب جایگزینی یا تعمیر آن را می‌دهد.
- اجاره ممکن است ارزان‌ تر از خرید خانه باشد.

اگر سابقه اعتباری ندارید یا مشکل اعتباری دارید، ممکن است صاحب ‌خانه از شما ضامن بخواهد. ضامن معمولا فرد با سابقه اعتبار خوبی است. ضامن موافقت می‌کند اگر قادر به پرداخت اجاره خود نباشید، مبلغی را برای شما پرداخت می‌کند.

هزینه اجاره متناسب با بودجه

هزینه بالا برای اجاره ممکن است پوشش دادن سایر هزینه‌ های شما یا پس‌انداز برنامه‌ های آینده را دشوار کند. به طور کلی، هزینه اجاره شما و هزینه‌ های مربوط به خانواده نباید بیشتر از 35٪ از درآمد ناخالص خانوار شما باشد. درآمد ناخالص خانوار شما تمام درآمدی است که قبل از مالیات و کسر دریافت می ‌کنید. به ‌عنوان‌ مثال، اگر پرداخت ناخالص شما 4000 دلار در ماه است، هزینه‌ های مسکن خود را به 1400 دلار در ماه محدود کنید.

ارزان ‌ترین مکان برای زندگی در کانادا

از میان شهرهای بزرگ کانادا، مونترال، ارزان‌ترین شهر بزرگ کانادا برای اجاره است. قیمت متوسط ​​اجاره یک ‌ماهه در دومین شهر کانادا هنوز هم حدود ۱۲۰۰ دلار است و در صورت اشتراک مسکن نیز بسیار کمتر است. این مقايسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا مطلوب است. سایر شهرهای کوچک‌تر در کبک، مانند کبک سیتی و گاتینو، برای اجاره، از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار هستند.

انتاریو گران ‌ترین شهرهای کانادا برای اجاره را در خود جای داده و پس از آن بریتیش کلمبیا است. کانادایی‌ها که به دنبال اجاره ارزان ‌تر هستند باید به شهرهای کوچک‌تر در انتاریو و کبک مراجعه کنند. تازه‌ واردان کانادا که به دنبال خانه اجاره‌ای ارزان ‌قیمت هستند ممکن است به شهرهای کوچک ‌تر انتاریو و کبک مراجعه کنند.

زمان اجاره خانه در کانادا

به طور معمول اجاره در کانادا از اول ماه هر ماه شروع می‌شود البته تعداد کمی از هم در پانزدهم ماه اجاره داده می‌شوند. سفر خود را با این حساب برنامه‌ریزی کنید زیرا می‌خواهید از گزینه‌ های خوبی برخوردار باشید. رسیدن به کانادا را حدود دو هفته قبل از پایان ماه توصیه می‌شود، زیرا وقت کافی برای آشنایی در مورد محیط اطراف خود و پیدا کردن خانه یا آپارتمان مناسب برای اجاره در کانادا پیدا خواهید کرد. بیشتر خانه‌ ها و آپارتمان‌ های اجاره ‌ای Cando در کانادا حداقل دو ماه اجاره (ماه اول و ماه پایانی) و یک مبلغ به عنوان سپرده Deposit در ابتدا می گیرند.

مدت زمان قرارداد اجاره در کانادا

اجاره بلند مدت

برای اجاره رسمی خانه برای بازه یک ‌ساله، فرد متقاضی با ارائه گزارش های توانایی مالی و شغلی مستاجر، می‌تواند از طریق یک کارگزار رسمی اجاره ملک برای اجاره اقدام نماید.

برای اجاره ملک یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

اجاره خانه از طریق Lease

سایت‌ های اجاره خانه در کانادا

امروزه با پیشرفت اینترنت و پیدایش اپ های تخصصی پیدا کردن ملک کار آسانی شده، اما بهتر است در ابتدا با قوانین مربوطه در مورد قرارداد اجاره‌ نامه در استانی که قصد دارید به آنجا بروید آشنا شوید. متاسفانه، کلاه ‌برداری ‌های آنلاین سعی می‌کنند مردم را به پرداخت واریز بابت املاک خیالی و غیر واقعی مجبور کنند. هنگام جستجوی محل اسکان در کانادا، مراقب تبلیغات جعلی باشید. (ممکن است تصاویر با واقعیت ملک مطابقت نکند و یا ملک دارای مشکلات عدیده ای باشد و بسیاری از این گونه موارد)

سایت VIEW IT

این سایت یک جستجوگر هوشمند است که با امکان جستجو از طریق فیلترهای ویژه فاکتورهای مورد نظر شما مانند محله، قیمت، نزدیکی به مراکز خرید و اولویت‌ های دیگر به یک گزینه آنلاین آسان برای جستجو تبدیل ‌شده است. اکثر فهرست‌ ها با عکس هستند و سایت امکان ذخیره جستجو ها و دریافت اعلان های ایمیل را فراهم می‌کند.

خانه‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای در کانادا را می‌توانید در بخش طبقه‌ بندی‌ شده روزنامه‌های محلی، کتابخانه‌ها و در وب‌ سایت‌هایی مانند Kijiji و Craigslist پیدا کنید. گروه‌های فیس‌ بوک برای افراد تازه‌ وارد به کانادا نیز مفید هستند. در بسیاری از شهرها، می‌توانید به‌ سادگی در اطراف محله دلخواه خود قدم بزنید و از خانه‌ های اجاره‌ای محل اطلاع پیدا کنید، زیرا صاحب ‌خانه نشانه‌هایی را در محل تبلیغات املاک در دسترس قرار می‌دهند.

اسنادی که ممکن است درخواست شوند شامل موارد زیر است:
صاحب ‌خانه‌ها معمولا قبل از ارائه اجاره‌ نامه، اطلاعاتی درباره توانایی شما در پرداخت اجاره درخواست می‌کنند. بهترین سند ارائه امتیاز کردیت شما است که بر اساس سوابق عملکرد مالی شما مانند، درآمدها و بدهی های شما به بانک ها یا موسسات مالی و پاس کردن به موقع هر نوع وام و برگشت به موقع هر نوع برداشت از کردیت کارت شما داده می شود.

بسیار موسوم است که نامه‌ای از کارفرمای فعلی شما که نشان ‌دهنده درآمد سالانه شما است را ارائه کنید. پرینت بانکی که نشان می‌دهد پس‌ انداز کافی برای تامین اجاره برای چند ماه دارید هم می تواند در دادن اجاره به شما موثر باشد.

بسیاری از صاحب ‌خانه‌ها مستندات کانادایی را ترجیح می‌دهند که می‌تواند برای تازه واردین سخت باشد. با این‌ حال، صاحب ‌خانه‌هایی وجود دارند که دادن اجاره به تازه ‌واردان سخت گیر نیستند.

امضای اجاره‌ نامه

وقتی موافقت می‌کنید مکانی را اجاره کنید، شما و صاحب‌ خانه باید اجاره‌ نامه امضا کنید. اجاره‌ نامه یک قرارداد اجاره کتبی است که هر آنچه را که شما و صاحب ‌خانه خود با آن موافقت کرده‌اید بیان می‌کند. این‌ یک سند قانونی و الزام آور است، بنابراین مطمئن شوید که هر کلمه را می‌خوانید آن را کاملا درک می‌کنید. یک صاحب ‌خانه ممکن است هنگام امضای اجاره ‌نامه از شما درخواست سپرده اجاره کند. اگر اجاره را پرداخت نکنید یا به خانه آسیب برسانید صاحب ‌خانه برای تامین هزینه‌ ها از آن سپرده استفاده می‌کند.

هنگام تخلیه خانه، ملک را کاملا تمیز و بدون خسارت به صاحب ‌خانه تحویل می دهید.

پرداخت اجاره

معمولا در روز اول هرماه باید اجاره را به صاحب ‌خانه، سرپرست یا مدیر دارایی خود بپردازید. می‌توانید اجاره خود را پرداخت کنید:

- به‌ صورت نقدی
- چک تاریخ‌ دار

برخی از صاحب‌ خانه‌ها درخواست 12 چک با تاریخ اول هرماه برای 12 ماه آینده دارند.

اکثر صاحب‌ خانه‌ ها قبل از تحویل ملک، اجاره برای ماه اول و آخرین ماه را از شما درخواست می‌کنند.

بهتر است از صاحب ‌خانه خود رسید دریافت کنید و آن را به ‌عنوان اثبات پرداخت اجاره نگه‌ دارید.

در بعضی از مواقع، اجاره شما ممکن است شامل برخی خدمات توسط صاحب خانه باشد مانند شارژ یا هزینه برق یا آب یا اجاره محل پارکینگ ماشین و یا این که در قرارداد اجاره شما نیستند بنابراین باید شما این هزینه ها را پرداخت کنید.

در بیشتر مناطق، صاحب ‌خانه شما قبل از افزایش اجاره شما، باید 90 روز قبل به شما اعلام کند. معمولا صاحب ‌خانه‌ها می‌توانند اجاره شما را فقط سالی یک ‌بار افزایش دهند.

قبل از تخلیه آپارتمان، باید دو یا سه ماه زودتر به صاحب ‌خانه خود اطلاع دهید البته این به استانی است که شما در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد.

واحد اجاره را در همان شرایطی قرار دهید که هنگام ورود به آن جا نقل‌ مکان کردید. صاحب‌ خانه معمولا از مبلغ سپرده خود برای پرداخت ماه آخر زندگی در واحد اجاره خود استفاده می‌کند. اگر این کار را نکنید، صاحب‌ خانه ممکن است از سپرده برای تامین خسارات احتمالی استفاده کند.

استثنائاتی وجود دارد:

کبکصاحب ‌خانه‌ها نمی‌توانند اجاره ماه گذشته یا پول دیگری را جدا از اجاره ماه اول بگیرند.

انتاریو: صاحب‌ خانه‌ها نمی‌توانند از اجاره ماه گذشته برای تعمیر خسارت از اجاره استفاده کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز