movakelinenglish

بانک ها در کانادا

امور بانکی در کانادا

The Bank of Canada raised its key interest rate from a record low today, the first Group of Seven country to do so since last year’s global recession. The Bank of Canada photographed in Ottawa, Ontario, Canada, Tuesday, June 1, 2010.  Photographer: Patrick Doyle/Bloomberg News.

یکی از موارد مهم پس از رسیدن به کانادا باز کردن حساب بانکی در اولین فرصت ممکن است. در کانادا هر نوع نقل و انتقال اعم از دریافت و یا ارسال پول باید به صورت شفاف در سیستم بانکی رصد شود.

حساب بانکی کاربردهای مختلفی برای شما خواهد داشت:
- سپردن دارایی های نقدی در محلی مطمئن
- نگهداری سوابق و ثبت درآمدها و هزینه ها (دریافت ها و پرداخت ها)
- پرداخت آسان صورت حساب ها، اجاره، قسط ها، برق، تلفن و غیره
- دریافت مستقیم حقوق از کارفرما                                                                                           
- امکان واریز مستقیم وجوه از خدمات دولتی

انواع موسسات مالی
در کانادا انواع مختلفی از موسسات مالی وجود دارد:
- بانک ها
- موسسات اعتباری
- بانک های آنلاین
برای آگاهی از شرح خدمات هر کدام از آن ها، شما می توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی کسب اطلاع نمایید. شعب بانک ها و موسسات اعتباری معمولا از دوشنبه تا جمعه از 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر باز و روزهای شنبه و یکشنبه غالبا تعطیل هستند (تعداد محدود و مشخص باز هستند). البته غالبا در روزهای خاص ساعات کار را افزایش می دهند.

بانک ها

در کانادا شش موسسه بانکی عمده در حال فعالیت بانکی در سراسر کانادا  بصورت گسترده هستند و در بسیاری از مناطق نیز دارای شعبه می باشند. عناوین این شش موسسه بانکی که گاهی با عنوان "Big Six" نامیده می شوند، به شرح زیر است:

- TD
- CIBC
- BMO
- Scotiabank
- National bank
- RBC

انواع حساب های بانکی
موسسات بانکی مختلف، معمولا پیشنهادات متنوعی جهت افتتاح حساب ارائه می کنند. تنوع حساب ها و هزینه های ماهیانه آن ها، هزینه عملیات بانکی و میزان سود بانکی از موسسه ای به موسسه ای دیگر متفاوت است.
حساب های بانکی متداول عبارتند از:

۱- حساب پس انداز معمولی (بابت این که پول شما را نگه می دارند ماهیانه از شما کارمزد می گیرند) حسابی است که برای انجام معاملات روزمره (دریافت و برداشت) مناسب بوده و امکان صدور دسته چک برای این نوع حساب نیز مقدور می باشد. به شما کارت اعتباری Credit card و کارت نقدی Debit Card می دهند.

۲- حساب پس انداز به صورت سپرده که سود بانکی در حدود ۲ دهم درصد به موجودی آن تعلق می گیرد.

تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع حساب بانکی و مشخصات مربوطه، بستگی به شرایط و نیازهای مالی شما دارد. اهمیت دادن به پرسش سوال های مناسب، به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد. اگر شما قصد راه اندازی یک بیزینس کوچک را دارید، باید حساب بانکی جداگانه ای برای بیزینس خود افتتاح نمایید. در این صورت شما می توانید امور مالی شخصی خود و بیزینس را به طور جداگانه اداره نموده و نهایتا از حسابداری راحت تری بهره مند خواهید شد.
 
مدارک مورد نیاز برای باز کردن حساب بانکی
به طور کلی، برای باز کردن حساب بانکی، ابتدا از نزدیک ترین شعبه بانک مورد نظرتان به محل سکونت خود وقت می گیرید، در هنگام حضور هنگام تکمیل فرم ها حتما نیاز به ارائه دو مدرک شناسایی معتبر دارید که باید عکس دار باشند. مدارک ارائه شده باید دارای اعتبار بوده و اصل باشد (فتوکپی نباشد)

شما می توانید مدارک زیر را ارائه نمایید:
- پاسپورت
- PR کارت
- مدرک اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (برگه لندینگ)
- کارت دانشجویی
- گواهینامه راهنمایی و رانندگی کانادایی

سابقه گردش مالی در کانادا معیار مهم در تعیین اعتبار Credit فرد است، برای گرفتن تسهيلات از موسسات مالی در آینده، آن ها برایشان مهم ترین اصل این است که آیا شما در عمل به هر نوع از تعهدات مالی (کوچک و بزرگ) خود در گذشته خوب عمل کرده اید با رصد سوابق متقاضی تصمیم می گیرند که موافقت بکنند یا خیر؟

اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط جنبه اطلاعات عمومی داشته و نباید توصیه حقوقی در نظر گرفته شود.
خدمات مشاوره مهاجرتی صرفا توسط وکیل قانونی در امور مهاجرت مجاز است، هرگونه مشاوره مهاجرتی توسط سایر افراد فاقد ارزش است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه مهاجرتی یوسفی محفوظ است.
© کپی رایت موسسه مهاجرتی یوسفی (میهن گزین) 2021.
طراحی: کانون هنرپرداز